Veelgestelde vragen

Wij helpen u graag met uw vraag over mijnmaartenskliniek. Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

Staat uw vraag er niet tussen of wilt u graag contact? Mail dan naar [email protected]. Vermeld daarbij dat u een vraag heeft over mijnmaartenskliniek. We komen zo snel mogelijk bij u terug met een antwoord.

mijnmaartenskliniek is vernieuwd

Per 31 januari 2025 krijgt ons patiëntenportaal een nieuwe uitstraling. Veel blijft hetzelfde. Maar sommige dingen werken misschien iets anders dan u gewend bent. Geen zorgen, we helpen u graag op weg. Meer informatie hierover vindt u hier.

Over mijnmaartenskliniek

Het patienteportaal mijnmaartenskliniek is een online portaal waarin u informatie kunt vinden over uw zorg, zoals afspraken, medische gegevens, en informatie over uw behandeling.

Via mijnmaartenskliniek heeft u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. U kunt bijvoorbeeld uw geplande afspraken bekijken, uw uitslagen inzien, uw contactgegevens wijzigen en toestemmingen verlenen. 

U kunt steeds meer zaken in mijnmaartenskliniek terug vinden en regelen. 

Wij als Maartenskliniek communiceren bij voorkeur digitaal met onze patiënten, dit doen wij omdat we  veiligheid, duurzaamheid en eigen regie over uw zorg belangrijke pijlers vinden.  

 

Om gebruik te kunnen maken van ons patiëntenportaal moet u patiënt zijn bij de Sint Maartenskliniek.

Wij vinden het belangrijk dat we juiste, actuele contactgegevens van u hebben. Dit zorgt ervoor dat berichten van ons goed aankomen. Daarnaast kunt u ook uw voorkeuren in het contact aangeven. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • telefoonnummers. U kunt meerdere telefoonnummers aan ons doorgeven.
  • voorkeur voor op welk telefoonnummer u SMS-berichten van ons wilt ontvangen.
  • voorkeur voor hoe u aangesproken wilt worden (bijvoorbeeld met uw meisjesnaam of dubbele achternaam)

Wilt u controleren of uw gegevens nog kloppen? Dit kan als u bent ingelogd op het tabblad 'Persoonsgegevens'. U ziet daar de gegevens die kunnen worden bewerkt. Uw naw-gegevens kunnen wij niet wijzigen, dit kan alleen via de gemeente.

Uiteraard kunnen wij u niet verplichten om mijnmaartenskliniek te gebruiken. Het is wel ontzettend handig om dit te doen. Zeker omdat de Maartenskliniek als eerste digitaal communiceert met haar patiënten. We raden het u ten zeerste aan om hier wel gebruik van te maken. 

Mijnmaartenskliniek werkt op computers, tablets en smartphones. Zorg dat u een recente browser of besturingssysteem gebruikt.

Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Neem contact met ons op via het contactformulier als het probleem zich blijft voordoen. Benoem duidelijk dat het gaat om een probleem met mijnmaartenskliniek. 

Toegang tot mijnmaartenskliniek

In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent en u gebruikmaakt van DigiD.

U heeft volledige toegang tot mijnmaartenskliniek als uw BSN-nummer is gecontroleerd aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs. Dit gebeurt meestal vóór uw eerste afspraak in de Sint Maartenskliniek. Heeft u nog geen volledige toegang, dan kunt u uw legitimatiebewijs bij een volgend bezoek aan één van onze locaties laten controleren bij de receptie bij de hoofdingang.

 

U kunt inloggen via DigiD, met uw DigiD inloggegevens. 

U heeft een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon nodig in combinatie met een werkende internetverbinding om mijnmaartenskliniek te kunnen bekijken.

Daarnaast heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app nodig en een telefoon om de sms van DigiD te ontvangen of DigiD app te gebruiken.

U heeft een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Deze kunt u aanvragen via http://www.digid.nl/aanvragen.

De website http://www.digid.nl biedt uitgebreide informatie over het gebruik van DigiD.

Wilt u meer uitleg over DigiD? Op de website van Steffie vindt u stap-voor-stap uitleg over het aanvragen en gebruiken van DigiD, in meerdere talen. U kunt er ook oefenen met inloggen.

Lukt het niet om in te loggen met DigiD? Ga dan naar de website van DigiD voor hulp.

Lukt het alsnog niet, dan kan het een technisch probleem zijn. Probeer het op een later moment nog een keer.

Om in te loggen op mijnmaartenskliniek heeft uw kind een eigen DigiD nodig. 

Als uw kind nog niet over een eigen DigiD beschikt, kunt u deze aanvragen. Dit doet u via https://digid.nl/aanvragen. Houd het burgerservicenummer van uw kind bij de hand. 

De meest gebruikte browsers worden door mijnmaartenskliniek ondersteund. Oudere versies van Internet Explorer kunnen voor problemen bij het laden van het portaal zorgen. Gebruik dus altijd de nieuwste versie van uw browser.

De inhoud van mijnmaartenskliniek

In mijnmaartenskliniek vindt u verschillende informatie die te maken heeft met uw behandeling zoals bijvoorbeeld: 

  • Afspraken
  • Medisch dossier
  • Uitslagen en onderzoeken
  • Informatie over uw behandeling
  • Informatie over uw medicijnen

Voor een volledig overzicht, kijk op deze pagina of bekijk de handleiding voor meer uitleg. 

U kunt sommige gegevens, zoals uw huisarts of emailadres, zelf aanpassen. Voor medische gegevens moet je contact opnemen met je zorgverlener.

U ontvangt notificaties via e-mail als er nieuwe informatie is toegevoegd in mijnmaartenskliniek. Er staat in deze e-mail nooit een klikbare link, vanwege privacy. U kunt inloggen op mijnmaartenskliniek om de nieuwe meldingen te zien. 

In mijnmaartenskliniek vindt u een sectie met 'nieuw in uw dossier' waar alle nieuwe meldingen zichtbaar zijn. 

De uitslagen worden besproken tijdens de volgende afspraak met uw behandelaar. 

Ja, bij een aantal afdelingen in de Sint Maartenskliniek kunt u zelf een afspraak plannen. Dit kan bij:

  • Reumatologie
  • Revalidatie
  • Pijnbehandelcentrum

Bij de overige afdelingen kunt u helaas nu nog geen afspraken inplannen. Dit hopen wij zo snel mogelijk te kunnen regelen.  

Ga naar de sectie 'afspraken' in mijnmaartenskliniek en volg de stappen om een afspraak te maken.

Bekijk de handleiding over mijnmaartenskliniek voor een uitgebreide uitleg. 

U kunt (nog) geen vragen stellen via het Elektronisch Patiëntendossier. Hiervoor verwijzen wij u naar het contactformulier op onze website.  

U moet naar ons bellen om uw afspraak te wijzigen of annuleren. 

Momenteel moet u met ons bellen om uw afspraak annuleren. 

Ja, in mijnmaartenskliniek vindt u ook alle medicijnen die uw arts heeft voorgeschreven. 

Momenteel kunt u in ons vernieuwde portaal nog geen herhaalrecepten bestellen. Kies bij het inloggen voor de Serviceomgeving. Hier vraagt u herhaalrecepten aan in de oude omgeving, zoals u gewend bent. 

 

Ja, reumapatiënten vinden hun medicijnvoorschriften en recepten terug via Zorgdoc. Als u inlogt, kies dan voor Serviceomgeving mijnmaartenskliniek. 

Overige patiënten vinden hun medicijnen, die bij ons bekend zijn, terug onder het kopje 'Medicijnen' in het Patientenportaal mijnmaartenskliniek. 

Ook in de toekomst kunt u uw medicijnen zelf online bestellen en controleren. De komende tijd blijft u hiervoor gebruikmaken van de huidige omgeving van mijnmaartenskliniek. Hierin vindt u alle informatie rondom uw medicijnen en kunt u deze op de vertrouwde manier bestellen en controleren. Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl, kies voor ‘Serviceomgeving mijnmaartenskliniek’, log in en klik op ‘Medicijnen reumatologie’. Of bestel uw medicijnen via de app die u nu ook gebruikt.

Let op: Per 31 januari krijgt ons patiëntenportaal een nieuwe uitstraling. Dit betekent dat er misschien wat dingen anders werken dan u gewend bent. Rondom 30 en 31 januari is mijnmaartenskliniek tijdelijk niet bereikbaar, omdat we overstappen naar een nieuw patiëntenportaal.

Houd er rekening mee dat u dus tijdig uw medicijnen bestelt.

App voor mijnmaartenskliniek

Vanaf 31 januari 2025 is er een nieuwe app waarmee u uw medisch dossier kunt bekijken. De oude app blijft nog even beschikbaar voor bepaalde functies. We begrijpen dat dit verwarrend kan zijn. Daarom beantwoorden we hieronder de meest gestelde vragen.

We stappen over naar een nieuw elektronisch patiëntendossier (EPD). Aan dit nieuwe EPD is een nieuwe app gekoppeld: de 'HiX Patiënt'-app

Omdat nog niet alle functies werken in de nieuwe app, blijft de oude mijnmaartenskliniek-app voorlopig beschikbaar voor sommige functies.

Let op: gebruik de oude app alleen als uw zorgverlener dat aangeeft.

Voor uw actuele medische gegevens gebruikt u de HiX Patiënt-app. Instructies over hoe u deze app kunt installeren vindt u hier

Als u de oude app nog nodig heeft, krijgt u daarover bericht van ons. Twijfelt u? Vraag het uw behandelaar of neem contact op met onze helpdesk.

Met de nieuwe app kunt u onder andere:

  • uw medisch dossier bekijken;
  • afspraken maken;
  • uitslagen van onderzoeken zien;
  • brieven van uw arts lezen.

De stappen om de nieuwe app te downloaden en te installeren vindt u hier

Appstore

Scan deze QR-code om de app te downloaden in de Appstore op Apple apparaten.

Playstore

Scan deze QR-code om de app te downloaden in de Playstore voor Android apparaten. 

Let op: gebruik de oude app alleen als uw zorgverlener dat aangeeft.

De oude app is alleen nodig voor specifieke functies:

  • Medicijnen bestellen en controleren voor Reumatologie
  • Oefenportaal Revalidatie
  • Onderzoek Jicht Thuismetingen 2024
  • Behandeling Chronische Pijnrevalidatie (PEPT)
  • Artrosegroep Reumatologie
  • Foto’s en video’s Revalidatie
  • Enkel/voet Orthopedie
  • Verzoek indienen verplaatsen van afspraken Orthopedie

Ja, u moet in beide apps apart inloggen, omdat het twee verschillende apps zijn.

Ja, uw gegevens zijn veilig. Wij gaan hier zorgvuldig mee om. U kunt alleen inloggen met DigiD. In onze privacyverklaring leest u meer over hoe wij uw gegevens beschermen.

U kunt alleen inloggen als u patiënt bij ons bent en u gebruikmaakt van DigiD. Het ziekenhuis voldoet aan strenge beveiligingsregels. Dit wordt jaarlijks gecontroleerd door een onafhankelijke organisatie.

Wilt u weten hoe DigiD uw digitale gegevens beschermt? Ga naar de website van DigiD.  

De oude app blijft werken totdat alle functies in de nieuwe app beschikbaar zijn. We houden u op de hoogte van de voortgang.

Wij bieden ondersteuning via handleidingen en onze helpdesk. U kunt ook altijd uw behandelaar om hulp vragen.

Neem contact op met uw behandelaar bij vragen over uw medisch dossier of behandeltraject.

Nee, op dit moment krijgt u nog geen herinneringen voor afspraken via de app. Wel krijgt u een melding als u een actie moet uitvoeren, zoals het maken van een nieuwe afspraak. Dit geldt voor beide apps.

Nee, u kunt via de app geen vragen stellen aan uw zorgverlener. Bel naar uw afdeling als u een vraag heeft over uw behandeling.

Onze oude mijnmaartenskliniek-app

U gebruikt deze app alleen als uw zorgverlener dit heeft aangegeven. Voor uw actuele medisch dossier kunt u de nieuwe 'HiX patient'-app downloaden. 

Deze app gebruikt u nog voor: 

  • Medicijnen bestellen en controleren (Reumatologie)
  • Oefenportaal (Revalidatie)
  • Onderzoek Jicht Thuismetingen 2024
  • Behandeling Chronische Pijnrevalidatie (PEPT)
  • Artrosegroep (Reumatologie)
  • Foto’s en video’s (Revalidatie)
  • Enkel/voet (Orthopedie)
  • Verplaatsen van afspraken (Orthopedie)

Op de webversie van mijnmaartenskliniek vindt u uitleg over hoe u de app kunt activeren. Als u de app voor de eerste keer gebruikt, moet u inloggen met DigiD en het verificatieproces doorlopen. 

Op de webversie van mijnmaartenskliniek staan ook QR-codes. Scan deze om de app te downloaden.  

Bekijk deze handleiding met uitleg over het installeren van de mijnmaartenskliniek-app. 

Bekijk deze handleiding met uitleg over het inloggen in de mijnmaartenskliniek-app.

In de webversie van mijnmaartenskliniek staat uitleg over hoe u de app kunt downloaden en activeren voor gebruik. 

Kijk bij de veelgestelde vragen of uw vraag daar staat. Zo niet, bel dan de afdeling waar u wordt behandeld. 

Het e-mailadres bij de verificatie, is het adres dat bij ons bekend is. Klopt dit niet? Bel dan de afdeling waar u wordt behandeld om het aan te passen. 

De bevestigingsmail kan ik uw spam of ongewenste e-mail staan. Controleer eerst deze mappen. Heeft u geen mail ontvangen? Misschien is de verificatie niet goed gegaan. Probeer het dan opnieuw. 

De e-mail met de inlogcode kan in uw spam of bij uw ongewenste e-mails staan. Controleer deze mappen eerst. Staat de e-mail daar niet? Dan is uw e-mailadres misschien niet goed bevestigd. Doorloop het verificatieproces opnieuw via de webversie van mijnmaartenskliniek. 

Onze nieuwe 'HiX patient'-app

Er is een nieuwe app voor uw medisch dossier. De oude mijnmaartenskliniek-app blijft tijdelijk beschikbaar, maar hier staat geen informatie meer over uw dossier. Wilt u uw uitslagen bekijken of een afspraak maken? Download dan de nieuwe 'HiX patiënt'-app in de App Store of Play Store.

De stappen om de nieuwe app te downloaden en te installeren vindt u hier

Appstore

Scan deze QR-code om de app te downloaden in de Appstore op Apple-apparaten.

Playstore

Scan deze QR-code om de app te downloaden in de Playstore voor Android-apparaten. 

Instructies over hoe u de nieuwe 'HiX patient'-app kunt installeren vindt u hier

De nieuwe app gebruikt u om uw actuele medisch dossier te raadplegen.

In de nieuwe app kunt u o.a.: 

  • uw medisch dossier bekijken;
  • afspraken maken;
  • uitslagen van onderzoeken inzien;
  • brieven van uw arts lezen.

Als het gebruik van de oude app voor u nog relevant is, dan hoort u dat van ons en zullen wij duidelijke instructies hierover met u delen. 

Twijfelt u? Neem dan contact op met uw behandelaar of onze helpdesk.

Vragenlijst invullen

  • Vragenlijsten die u nog moet invullen
  • Vragenlijsten die u tussentijds heeft opgeslagen
  • Vragenlijsten die u al heeft ingevuld.

U ontvangt een melding via e-mail dat er een nieuwe vragenlijst voor u klaar staat en kunt de vragenlijst invullen in het patiëntenportaal mijnmaartenskliniek.

Kies in de lijst de vragenlijst die u wilt invullen en klik op 'Invullen'.

Vragenlijst verzenden
Heeft u de vragenlijst volledig ingevuld en wilt u deze verzenden naar uw zorgverlener? Klik aan het einde van de vragenlijst op 'Versturen'. Pas wanneer u dit heeft gedaan, is de ingevulde vragenlijst door uw zorgverlener in te zien.

Niet helemaal ingevulde vragenlijsten
Wilt u de vragenlijst tussentijds onderbreken? Dan wordt deze automatisch opgeslagen. U kunt dan uw vragenlijsten terugvinden onder 'Niet helemaal ingevulde vragenlijsten'.

Ingevulde vragenlijsten bekijken
De vragenlijsten die u heeft ingevuld en verstuurd vindt u terug onder 'Ingevulde vragenlijsten'.

Als er vragenlijsten voor u klaar staan om in te vullen, ziet u dit op de beginpagina van mijnmaartenskliniek.

U ontvangt hier ook een melding van in uw e-mail. 

Ja, dit kan. Wilt u de vragenlijst tussentijds onderbreken? Dan wordt deze automatisch opgeslagen. U kunt dan uw vragenlijsten terugvinden onder 'Niet helemaal ingevulde vragenlijsten'.

Ja, u kunt uw ingevulde vragenlijst bekijken.
De vragenlijsten die u heeft ingevuld en verstuurd vindt u terug onder 'Ingevulde vragenlijsten

Wij adviseren u de vragenlijst in te vullen op een laptop of computer in plaats van op een smartphone of tablet.

Een PROMs-vragenlijst (Patient-Reported Outcome Measures) is een vragenlijst waarin u zelf aangeeft hoe het met uw gezondheid gaat en hoe u uw dagelijks leven ervaart.

Lees hier meer.

  • Meten van kwaliteit van zorg → Ziekenhuizen en zorgverleners gebruiken de antwoorden om te beoordelen hoe effectief een behandeling is geweest.
  • Vergelijken van uitkomsten → Zorginstellingen kunnen zo de resultaten van behandelingen vergelijken en verbeteren.
  • Geen directe invloed op behandeling → De antwoorden worden niet direct gebruikt voor medische beslissingen in de behandeling, maar vooral om de kwaliteit van zorg op lange termijn te verbeteren.

Dit hangt af van de vragenlijst, meestal kost het tussen de 5 en 15 minuten maar er zijn ook vragenlijsten sets die bij elkaar een uur kunnen duren. 

Veiligheid en privacy

In mijnmaartenskliniek staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen als u patiënt bij ons bent en u gebruikmaakt van DigiD. Een ziekenhuis mag niet zomaar DigiD gebruiken, het moet eerst aan strenge beveiligingsregels voldoen en dat wordt jaarlijks door een onafhankelijke partij gecontroleerd. 

Wilt u weten hoe DigiD uw digitale gegevens beschermt? Ga naar de website van DigiD.  

U kunt toestemming geven om uw medische gegevens te delen met andere medische instellingen.

Een deel van uw gegevens, namelijk uw medisch dossier, kunt u delen met andere zorgverleners wanneer er een behandelrelatie is.  

Ja, vanaf 31-1 kunt u een deel van uw medisch dossier exporteren of printen voor gebruik bij een andere zorgverlener.

Uw gegevens zijn alleen beschikbaar voor andere zorgstellingen wanneer u daar toestemming voor hebt gegeven. Dit kun u doen via mijnmaartenskliniek.

 

Dit hangt af van wanneer uw zorgverlener deze informatie heeft verwerkt. Uw dossier wordt 'real time' bijgewerkt, met een paar minuten vertrging ten opzichte van het moment dat uw zorgverlener de informatie toevoegt. 

Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Of is uw DigiD verlopen? Vraag dan opnieuw uw DigiD aan.

Heeft u een andere vraag over de instellingen van DigiD, de DigiD-app of hoe u DigiD moet aanvragen? Dit regelt u niet via het ziekenhuis maar via DigiD.nl of neem contat op met de DigiD Helpdesk

Meer informatie over DigiD staat op de website www.digid.nl.

Overige vragen

Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van mijnmaartenskliniek. 

Nee, niet via een programma binnen mijnmaartenskliniek. Uiteraard kunt u zelf op zoek naar programma's die dit voor websites kunnen doen. 

Uw dossier blijft gewoon bewaard. Ook vanuit het buitenland heeft u gewoon toegang tot mijnmaartenskliniek via de website of via de app. U heeft wel een internetaansluiting nodig. 

Ook vanuit het buitenland heeft u gewoon toegang tot uw elektronische patiëntendossier via de website of via de app. U heeft wel een internetaansluiting nodig. 

Als het overlijden bekend is, wordt het dossier dichtgezet. 

Ja, het medische dossier is van u als patiënt. U bepaalt zelf of u dit wel of niet wilt gebruiken om een medische second opinion aan te vragen. 

U kunt uw feedback geven via de website van Chipsoft, de leverancier van het digitale dossier. Aangezien de Sint Maartenskliniek gebruik maakt van ‘standaard content’ zijn veel onderdelen van het dossier standaard. Daarom verwijzen wij u voor feedback naar de leverancier. 

Ja, u kunt de inhoud van uw dossier delen met uw werkgever als u dat wilt. 

Nee, deze vindt u niet terug in mijnmaartenskliniek. Voor een overzicht van de zorgkosten die u heeft gemaakt, kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar. 

mijnmaartenskliniek is vernieuwd

We stappen over naar een nieuw patiëntenportaal, maar veel blijft hetzelfde. U logt in zoals u gewend bent via DigiD op onze website. U kunt nog steeds afspraken maken, uw gegevens wijzigen en uw medisch dossier bekijken.

Keuze bij het inloggen

Zodra u inlogt, kunt u een keuze maken tussen twee portalen. Kies voor patiëntenportaal mijnmaartenskliniek, tenzij u anders heeft gehoord van uw zorgverlener. 

Wat er wel écht wijzigt: onze app.

Na 31 januari downloadt u een nieuwe app om toegang te krijgen tot mijnmaartenskliniek op uw smartphone of tablet. Wanneer het mogelijk is om deze nieuwe app te downloaden, ontvangt u van ons bericht.

Een volledig overzicht van de functionaliteiten vindt u hier.

Een volledig overzicht van de functionaliteiten in het nieuwe patiëntenportaal vindt u op deze pagina. 

In deze handleiding leest u ook meer over het gebruik van het nieuwe patiëntenportaal. 

De manier van inloggen blijft hetzelfde. U logt in via dezelfde URL en gebruikt uw DigiD zoals u gewend bent. Wat er wel wijzigt, is dat u na het inloggen een keuze kunt maken tussen twee portalen. 

Keuze bij het inloggen

Als u na 31 januari 2025 inlogt via www.mijnmaartenskliniek.nl, kunt u een keuze maken tussen twee portalen. Ga naar het patiëntenportaal mijnmaartenskliniek voor uw medisch dossier, het zien van uw uitslagen en het maken van afspraken. 

Kies voor de serviceomgeving mijnmaartenskliniek als u een van de volgende behandelingen volgt of deelneemt aan bepaald onderzoek. Als dit voor u van toepassing is, hoort u dit van uw zorgverlener. Het gaat om: 

  • Chronische pijnrevalidatie (PEPT)
  • Artrosegroep Reumatologie
  • Enkel/voet Orthopedie

Ook voor de volgende zaken kiest u serviceomgeving mijnmaartenskliniek

  • Het bestellen en controleren van uw reumamedicijnen
  • Oefenportaal Revalidatie
  • Foto's en video's Revalidatie
  • Verzoek indienen verplaatsen van afspraken Orthopedie

Als dit voor u van toepassing is, dan hoort u dit van uw zorgverlener.

U kunt, net zoals nu: 

  • Afspraken maken, wijzigen en annuleren.
  • Uw contactgegevens aanpassen.
  • Medische gegevens bekijken, zoals uitslagen en brieven van uw zorgverlener.
  • Toestemming geven of aanpassen voor het delen van uw medische gegevens.
  • Notificaties ontvangen via e-mail.

We houden u op de hoogte via onze webpagina over mijnmaartenskliniek en deze veelgestelde vragen. Zodra er nieuwe functies beschikbaar zijn, laten we het direct weten.

Voor u verandert er bijna niets. U kunt na 31 januari op dezelfde manier gebruikmaken van het portaal. Let op: op 31 januari is het patiëntenportaal een korte periode niet toegankelijk. Daarna kunt u het portaal weer gebruiken zoals u gewend bent. Het portaal heeft dan een andere uitstraling en het inloggen gaat iets anders dan u gewend bent. 

Keuze bij het inloggen

Als u na 31 januari 2025 inlogt via www.mijnmaartenskliniek.nl, kunt u een keuze maken tussen twee portalen. Ga naar het patiëntenportaal mijnmaartenskliniek voor uw medisch dossier, het zien van uw uitslagen en het maken van afspraken. 

Kies voor de serviceomgeving mijnmaartenskliniek als u een van de volgende behandelingen volgt of deelneemt aan het jicht-onderzoek. Als dit voor u van toepassing is, hoort u dit van uw zorgverlener. Het gaat om: 

  • Chronische pijnrevalidatie (PEPT)
  • Artrosegroep Reumatologie
  • Enkel/voet Orthopedie

Ook voor de volgende zaken kiest u serviceomgeving mijnmaartenskliniek

  • Het bestellen en controleren van uw reumamedicijnen
  • Oefenportaal Revalidatie
  • Foto's en video's Revalidatie
  • Verzoek indienen verplaatsen van afspraken Orthopedie

Als dit voor u van toepassing is, dan hoort u dit van uw zorgverlener.

Als u vragen heeft over het nieuwe portaal, vindt u op deze pagina de antwoorden op veelgestelde vragen. Komt u er toch niet uit, neem dan contact met ons op via [email protected] 

Voor uw medisch dossier: Hiervoor gebruikt u de nieuwe mijnmaartenskliniek-omgeving. Hier vindt u uw afspraken, medische gegevens en brieven terug. U kunt gewoon via onze website inloggen. Om in te loggen kiest u voor ‘Patiëntenportaal mijnmaartenskliniek’.

Voor uw behandeltraject: Hiervoor blijft u gebruikmaken van de huidige omgeving van mijnmaartenskliniek. Hierin vindt u alle informatie over de stappen van uw behandeling. Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl en kies voor ‘Serviceomgeving mijnmaartenskliniek’. Let wel: om uw behandeltraject via uw telefoon of tablet te volgen, heeft u de mijnmaartenskliniek-app nodig die u nu ook gebruikt. Verwijder deze dus niet.  
 
Vragen?  
Het gebruik van twee apps kan vragen oproepen, dat is heel begrijpelijk. Aarzel daarom niet om contact op te nemen met uw behandelaar.

Ook in de toekomst kunt u uw medicijnen zelf online bestellen en controleren. De komende tijd blijft u hiervoor gebruikmaken van de oude omgeving van mijnmaartenskliniek. Hier vindt u alle informatie rondom uw medicijnen en kunt u deze op de vertrouwde manier bestellen en controleren.

Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl, kies voor ‘Serviceomgeving mijnmaartenskliniek’, log in en klik op ‘Medicijnen reumatologie’. Of bestel uw medicijnen via de oude app.

Binnenkort kunt u uw medicijnen ook via onze nieuwe omgeving bestellen en controleren. Dan staat al uw medische informatie op één plek. Zodra dit mogelijk is, laten wij dit uiteraard op tijd weten!  

Hiervoor gebruikt u de nieuwe mijnmaartenskliniek-omgeving. Hier vindt u uw afspraken, medische gegevens en brieven terug. U kunt gewoon via onze website inloggen. Bij het inloggen kunt u een keuze maken. Kies voor ‘Patiëntenportaal mijnmaartenskliniek’.

Dit onderzoek duurt tot medio april 2025. Zolang deelt u uw urinezuurwaarden via de huidige mijnmaartenskliniek-omgeving. Ook het contact met het zorgpersoneel verloopt gedurende het onderzoek via het oude portaal. U kunt hiervoor de mijnmaartenskliniek-app gebruiken of inloggen op onze website.

Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl en kies voor ‘Serviceomgeving mijnmaartenskliniek’. Let wel: om uw behandeltraject via uw telefoon of tablet te volgen, heeft u de mijnmaartenskliniek-app nodig die u nu ook gebruikt. Verwijder deze dus niet. 

Voor uw actuele medisch dossier: Hiervoor gebruikt u de nieuwe mijnmaartenskliniek-omgeving. Hier vindt u uw afspraken, medische gegevens en brieven terug. Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl, kies dan voor ‘Patiëntenportaal mijnmaartenskliniek’.  

Voor uw behandeltraject: Alle informatie over uw behandeltraject blijft u vinden in de 'oude' mijnmaartenskliniek-omgeving. Ga naar www.mijnmaartenskliniek.nl, kies dan voor ‘Serviceomgeving mijnmaartenskliniek’. Let wel: om uw behandeltraject via uw telefoon of tablet te volgen, heeft u de mijnmaartenskliniek-app nodig die u nu ook gebruikt. Verwijder deze dus niet.

Vragen? 
Het gebruik van twee apps kan vragen oproepen, dat is heel begrijpelijk. Aarzel daarom niet om voor vragen contact op te nemen met uw behandelaar. 

Vanaf februari 2025 ontvangt u uw therapierooster in het nieuwe portaal in plaats van per mail. Wij doen dat onder andere vanwege de gegevensveiligheid. U krijgt nog wel wekelijks een e-mailbericht om u erop te wijzen dat uw afspraken klaarstaan in het patiëntenportaal.