Artikeloverzicht voor zorgprofessionals

Extra vragen ZorgDomein voor snellere triage

Om het zorgproces te versnellen hebben we drie vragen toegevoegd aan Orthopedie zorgproducten in ZorgDomein. De verwijzing blijft de basis van onze triage, waar we onder meer kijken naar urgentie en complexiteit. Extra informatie over de patiënt en de voorgeschiedenis van de verwijzing zorgt ervoor dat wij sneller kunnen starten met onze voorbereidingen. Zoals het plannen van radiologie en het opvragen van patiëntdossiers. 

Nieuwe vragen artrose
Nieuwe vragen protheseklachten

Hoe komt de afspraak tot stand 

Het is goed om de patiënt mee te geven dat de toegangstijd op de verwijsbrief een indicatie is. De definitieve toegangstijd, langer óf korter, communiceren wij zo snel mogelijk met de patiënt. We kunnen sneller contact opnemen als de patiënt zich aanmeldt op mijnmaartenskliniek. Dit kan al gelijk na de verwijzing. Om te voorkomen dat ons planbureau overbelast raakt, benadrukken we graag dat de patiënt ons niet zelf hoeft te bellen. Wij nemen contact op met de patiënt om een afspraak te maken. We informeren de patiënt hier ook over in ZorgDomein.  

Heeft u vragen? Stuur deze naar [email protected]. We helpen u graag verder. 

Triage label